Memòries anuals

Memòria anual 2023

Memòria anual 2022

Memòria anual 2021

Memòria anual 2020

Memòria anual 2019

Memòria anual 2018

 

Memòria anual 2017

 

Memòria anual 2016

  1. Ingrés de la col·lecció documental de M. Lluïsa Sanahuja formada per escriptures antigues i alguns llibres d’entitats de Constantí dels segles XIX i XX.
  2. Col·laboració amb les àrees de cultura i de festes de l’Ajuntament de Constantí en l’edició de cartells, de l’agenda cultural i d’alguns llibres o opuscles.
  3. Segona edició de l’exposició “Veïns a la fresca”.

 

Memòria anual 2015

  1. Continua el projecte de les Rutes de Constantí, amb les caminades populars, els punts de llibre i la revista “Rutes de Constantí”. També es prepara l’edició d’un mapa del terme municipal.
  2. Col·laboració amb el cicle formatiu de Sòcio-animació cultural i turística de l’Institut Vidal i Barraquer per a la preparació de recursos didàctics de la Ruta de l’Aigua.
  3. Col·laboració amb l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Constantí en l’edició de cartells i, en general, en la programació d’activitats culturals municipals.
  4. Edició del segon número de la revista “El racó de l’arxiu”.
  5. Comença una nova edició de l’exposició “Veïns a la fresca”.

 

Memòria anual 2014

 

Memòria anual 2013

 

Memòria anual 2012

Destaquem els següents aspectes:

  1. Catalogació del fons patrimonial del mas de Magriñá
  2. Ingrés d’una còpia digital dels cadastres de Constantí dels anys trenta del segle XX.
  3. Inici del projecte de l’Atlas de la Biodiversitat.
  4. Realització de les II Jornades del Paisatge

 

Memòria anual 2011

Es destaquen els següents aspectes:

  1. Ingrés i digitalització dels fons documental del naturalista José A. Latorre.
  2. Realització de les Jornades d’Història sobre els 75 anys de la Guerra Civil.
  3. Activitats de turisme cultural: Ruta del Bassal.

 

Memòria anual del 2010

Les principals actuacions portades a terme o amb participació del personal de l’arxiu en l’àmbit de la gestió de la documentació i les activitats de difusió:

  1. Ampliació del dipòsit de la documentació administrativa amb més prestatgeries metàl·liques compactes.
  2. Disseny d’un quadre de classificació funcional per a la Llar d’Infants.
  3. Catalogació del fons documental de la parròquia de Sant Feliu conservada a Constantí (segles XVII a XX).
  4. Projectes de la digitalització: plans d’ocupació en digitalització, bibliohemerografia d’àmbit local i fons de la Parròquia de Sant Feliu dipositada a l’Arxiu Històric Arxidiocessà de Tarragona.
  5. Publicació dels llibres de Neus Baena sobre la història de les dones de Constantí al segle XX i d'”Espigolant”, les memòries inèdites de Mn. Ramon Bergadà.
  6. Altres activitats de recuperació de la memòria històrica: xerrada sobre els repressaliats del Franquisme a Constantí i Auca de la Història de Constantí.
  7. Actuacions de turisme cultural (caminada popular, edició d’una guia turística i punts de llibre, celebració de les Jornades sobre el paisatge de Constantí).
  8. Exposicions de la Tardor Fotogràfica: “Constantí en 3D” i “La lluita dels pagesos de Constantí”.

Memòria anual del 2009

Repàs per les principals actuacions relacionades amb la gestió de la documentació i la recuperació de la memòria històrica que ha portat a terme o en les quals ha participat l’arxiu durant el 2009:

  1. Normalització de la documentació administrativa a l’oficina de la Policia.
  2. Ingrés de nous fons: biblioteca personal del Dr. Aleu i col·lecció del Grup Excursionista Fotogràfic de Constantí.
  3. Projectes de la digitalització: bibliohemerografia d’àmbit local i fons documental de la Parròquia de Sant Feliu dipositada a l’Arxiu Històric Arxidiocessà de Tarragona.
  4. Publicació del llibre de Josep M. Grau i Roser Puig sobre els emigrants de Constantí.
  5. Activitats de turisme cultural: punts de llibre, caminada popular, opuscle turístic, senderisme.
  6. Exposicions de la Tardor Fotogràfica: “La ruta de l’aigua en 3D” i “Valentí Canadell. Fotògraf”.

Memòria anual del 2008

Repàs per les principals actuacions relacionades amb la gestió de la documentació i la recuperació de la memòria històrica que ha portat a terme o en les quals ha participat l’arxiu durant el 2008:

  1. Millores de les infraestructures dels dipòsits de la documentació:  instal·lació de les prestatgeries mòbils compactes.
  2. Ingrés de nous fons: segona donació del Dr. Aleu.
  3. Instruments de descripció: catàleg de la documentació de l’oficina municipal de la Secretaria i del fons del Dr. Aleu.
  4. Sistema de Gestió Documental: avaluació de les sèries documentals de la Policia Municipal.
  5. Aprovació del Reglament de l’Arxiu Municipal.
  6. Projectes de la digitalització del patrimoni documental i bibliogràfic de Constantí.
  7. Publicació del llibre biogràfic sobre el Dr. Aleu.
  8. Aparició del butlletí “Documents de l’arxiu”.
  9. Renovació del web de l’arxiu.

 

Memòria anual del 2007

Recull totes les activitats, tasques i projectes que ha portat a terme o en les quals ha participat els personal de l’arxiu.
La memòria s’articula al voltant de tres grans eixos: la gestió de les infraestructures, la implantació d’un Sistema de Gestió Documental i les diverses activitats de difusió del patrimoni documental de Constantí.
En el primer àmbit, l’Ajuntament ha destinat una important partida econòmica a la millora dels dipòsits de la documentació administrativa amb la col·locació d’unes modernes prestatgeries mòbils compactes, el que suposarà un notable increment de la superfice útil d’instal·lació.
Una altra millora evident ha vingut de la mà de l’ingrés de nous fons documentals:

a) Fons documental particular del Dr. Miquel Aleu, famós metge i erudit local.

b) Còpia de fotografies de milicians de Constantí i Palafrugell fetes durant la Guerra Civil.

c) Un exemplar original del llibre de Mn. Sabater: “Historia de la Vila de Constantí” de l’any 1888.

El 2007 ha estat també l’any d’inici de la implantació d’un Sistema de Gestió Documental, el que suposarà la racionalització del procés de creació i circulació dels documents, de manera global, des de l’inici del tràmit, a les oficines, fins a la conservació última de l’expedient a l’Arxiu Històric. Aquest Sistema suposa una modernització en el funcionament de la gestió administrativa i obre les portes a la futura implantació d’una Oficina d’Atenció al Ciutadà.
Finalment, en l’apartat de difusió, destaca la posada en marxa d’una col·lecció de llibres monogràfics sobre la Història de Constantí -de la qual ja es va presentar el primer volum dedicat a la II República- i el projecte de digitalització de documents antics que ha distingit enguany l’Arxiu Municipal com un dels pioners a Catalunya en aquesta matèria.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El patrimoni documental del municipi de Constantí i moltes coses més